Wednesday, March 05, 2008

124 / Will the city save your life?


Some things never seem to change kids still call each other names. Should get better, but it's sad and strange. Every insult still the same. Growing up in small town hell, they bide their time till the dinner bell, take a swing with a bag, and they wait by the school gate. All this pushin and shovin when you need a little lovin, a little human kindness but where you gonna find it?

So you close your bedroom door and you kneel down on the floor cause you don't want to get caught packing the bag that your mother doesn't even know you bought.

You've been balanced on a knife, will the city save your life? Your life is waiting for you, love is waiting for you.


Το συνδυάζεις με το video που μόλις μου έδειξε η lui lox. Περίφημο!
Και όπως λέει η Tracey κανείς δε μπορεί να αισθανθεί το κενό που υπάρχει στην καρδιά σου κι ας είναι σαν το Grand Canyon. Έλα σπίτι! Κι όλα αυτά στο τρένο μέσα.
Βλέπεις ένα video, ή ακούς ένα κομμάτι και είναι η ζωή σου όλη.. Φοβεγό;
Και η διαπίστωση του Σ.Κ. Η μουσική όντως μας φέρνει κοντά. Ήταν υπέγοχα!

Στο pickup η Tracey Thorn ερμηνεύει την αλφαβήτα (A-Z) και στην οθόνη οι Holden. Όποιος ξέρει γαλλικά και πιάσει το νόημα ας το σφυρίξει και σε 'μένα. Στω.

..so pack your cigarettes and your A-Z it'll be just like that book you read!

4 comments:

  1. Holden - Ce Que Je Suis

    j'ai bien le droit
    j'ai bien le droit aussi
    de faillir, défaillir
    jusqu'à mesurer le prix
    mais qu'est ce qu'il m'arrive
    je ris aux larmes
    je larmorie
    mais qu'est ce qu'il m'arrive
    je dors au bord de mon lit

    oh comme je regrette
    je ne suis pas ce que je suis
    les murs ont des oreilles
    les murs parlent trop
    oh comme je déteste
    je ne suis pas ce que je suis
    la lune qui me surveille
    la lune est dans mon dos

    j'ai bien le droit aussi
    de railler, dérailler
    épuiser toutes mes envies
    mais qu'est ce qu'il m'arrive
    j'oublie, je bois,
    je bois l'oubli
    mais qu'est ce qu'il m'arrive
    je dors au bord de mon lit

    oh comme je regrette
    je ne suis pas ce que je suis
    les murs ont des oreilles
    les murs parlent trop
    oh comme je déteste
    je ne suis pas ce que je suis
    la lune qui me surveille
    la lune est dans mon dos

    j'ai bien le droit aussi
    de conduire, d'éconduire
    les hommes au bout de la nuit

    oh comme je regrette
    je ne suis pas ce que je suis
    les murs ont des oreilles
    les murs parlent trop
    oh comme je déteste
    je ne suis pas ce que je suis
    la lune qui me surveille
    la lune est dans mon dos

    Αααα...πολύ μελαγχολικο!
    "αυτός που είμαι"
    θα σου το μεταφρασω όταν βρω το χρόνο!

    ReplyDelete
  2. Anonymous7/3/08 00:28

    Παλι μπερδεμένες σκέψεις διαβάζω...!
    it was a G R E A T wkn for me too...!

    το κομματάκι ειναι παρα μα παρα πολυ όμορφο...nice choice !

    http://vagos.es/showthread.php?t=295707

    ReplyDelete
  3. Anonymous4/7/09 18:44

    pws legetai to parapanw tragoudi kai poios to erminevei??? (oxi auto me ta gallika)

    ReplyDelete
  4. Artist: Tracey Thorn // Title: A-Z

    ReplyDelete